Cardiologie

Cardiologia se ocupă cu evaluarea și tratarea afecțiunilor inimii și vaselor.

Cele mai multe boli de inimă sunt cauzate de arterioscleroză, adica depozitarea colesterolului în artere. Aceasta este atât cea mai frecventă boală cardiacă, cât și cea mai frecventă cauză a altor afecțiuni cardiace.

Pentru a putea pune un diagnostic corect în cardiologie, este adesea necesară o varietate de examinări. Inima este examinată atât în repaus, cât și în condiții de stress. Acest lucru îi permite cardiologului să vadă cum reacționează inima atunci când trebuie să lucreze la efort.

Ecografie cardiaca Medclinique

Prin colaborarea cu laboratoarele din străinătate vă punem la dispoziție în afară de testele clasice, teste de ultimă generație care caracterizează cu precizie activitatea aterosclerotică și pe baza cărora putem personaliza dieta și terapia pentru a încetini sau chiar stopa evoluția afecțiunilor cardiovasculare.

• TMAO (Trimetilamin oxid): legătura dintre dietă, microbiom și ateroscleroză
  • LDL oxidat
  • sdLDL (small density): Particulele LDL înalt aterogene ca factor de risc independent pentru ateroscleroză
  • Indexul de Omega 3
  • ApoE
  • LpPLA2 – Lipoproteina asociata fosfolipazei A2 – marker de mare specificitate pentru inflamatia vasculara

Examinări cardiologice tipice

Toate examinările efectuate de un medic, inclusiv cele din cardiologie, încep cu o anamneză. Cardiologul nostru întreabă despre întregul istoric medical al pacientului, despre afecțiunile actuale și despre medicamentele pe care le ia în prezent.

• Ecografia cardiacă

Permite vizualizarea și măsurarea camerelor și valvelor inimii și apreciază funcția acestora.

• ECG de efort

ECG-ul este conectat în timp ce pacientul este așezat pe bicicleta de exerciții. Se evalueaza reactia inimii la efort si da informatii indirecte despre irigarea inadecvata cu sange a inimii.

• Holterul ECG

Pacientul poartă aparatul de măsurare timp de 24-48 de ore. Aparatul va monitoriza ritmul cardiac si va pune in evidenta eventualele aritmii.

• Holterul de tensiune arterială

Aparatul monitorizeaza tensiunea arteriala timp de 24 de ore.