Perfuzii cu fier

Deficitul de fier este una dintre cele mai frecvente cauze ale oboselii și ale senzației generale de slăbiciune.
Alte simptome asociate cu deficitul de fier:
√ Piele și mucoase palide
√ Respirație dificilă
√  Oboseală
√  Amețeli
√  Dureri de cap
√ Scăderea performanței
√ Palpitatii
√ Probleme de concentrare
√ Nervozitate, neliniște interioară
√ Pierderea poftei de mâncare
√ Afecțiuni gastrointestinale
√ Atacuri de slăbiciune
√ Tulburări în termoreglare: senzație de frig
√ Susceptibilitate crescută la infecții
√ Uscăciunea pielii
√ Buze crăpate
√ Dificultăți de înghițire
√ Căderea severă a părului, părul tern și despicat
√ Unghii fragile

Muschii au nevoie de oxigen. Si asta e valabil atat pentru muschii scheletici cat si pentru muschiul cardiac.

Cand corpul are suficienti ioni de fier, se poate produce din belsug Hemoglobina, proteina care se gaseste in celulele rosii transporta oxigenul in sange. Fierul este de asemenea o componenta a Mioglobinei, proteina responsabila de transportul oxigenului intramuscular.

Lipsa de fier face ca mitocondriile (bateriile celulare) sa functioneze inadecvat. Nu e  de mirare ca printre primele simptome ale lipsei de fier se numara oboseala. Lipsa de fier se poate asocia insa si cu aparitia palpitatiilor.

La pacientii cu afectiuni cardiovasculare, optimizarea statusului fierului conduce la imbunatatirea functiei cardiace. In special pacientii cu insuficienta cardiaca beneficiaza de terapia cu fier, la acesti pacienti valorile tinta ale feritinei fiind peste 100ng/ml.

Testarea statusului fierului e utila femeilor tinere care au pierderi lunare, la persoanele in varsta -femei sau barbati care au fie o alimentatie inadecvata fie o absorbtie intestinala deficitara, dar si la femeile insarcinate care au o nevoie «dubla» de fier – pentru ele si pentru bebe. De asemenea persoanele vegane pot asocia deficite de fier.

Ideale pentru femei sunt valorile feritinei>60 ng/ml, iar pentru barbati >120ng/ml. Valorile mai mici, chiar daca sunt in limitele de referinta ale laboratorului sunt insuficiente si trebuiesc corectate.

La valori foarte reduse ale feritinei sau atunci cand fierul oral nu este bine tolerat se recomanda corectarea deficitelor prin aport de fier intravenos, care se face usor si nu prezinta riscuri.

Daca aveti mai multe simptome din cele mentionate mai sus, va asteptam in clinica noastra pentru evaluarea statusului fierului si corectarea corespunzatoare a deficitelor.